vrijdag 21 oktober 2016

Karonga, 10de en 11de dag

Ik heb gisteren en vandaag vooral besteed aan 'data-collectie': registratie van gegevens van de 10 scholen rondom Karonga die aan ons project meedoen. Veel foto's gemaakt van 'kleine gebreken' aan de Learning Centres om de aannemers aan te kunnen tonen waar ze in gebreke zijn gebleven. Tijdens mijn rondgang langs de scholen heb ik drie scholen moeten vertellen dat ze helaas nog moeten wachten op de training van het hele team: tijdens mijn 13 dagen in Karonga is het gelukt om trainingen aan te bieden aan 7 van de 10 scholen. Geen slecht resultaat dus, maar toch een teleurstelling voor 3 scholen. Toen ik meldde dat ik niet zeker wist of ik zelf terug ga komen voor de resterende trainingen of dat dit iemand anders van VSO zou zijn, kreeg ik bij 2 scholen meteen te horen dat ze wilden dat ik terug zou komen. Het bleek dat ze met head teachers van andere scholen gesproken hadden, die de training al gedaan had en die waren blijkbaar zeer tevreden over de vele 'praktijkoefeningen'. Een leuk compliment voor mij dus.

Een zelfde soort compliment kwam ook van de PEA, die vorige week niet aanwezig was geweest op de training van Mwenilondo. Ze had inmiddels vernomen hoe de training was verlopen en gaf aan er zaterdag zeker bij te zullen zijn als ik mijn voorlopig laatste training ga geven in Karonga. Dat wordt overigens nog een hele uitdaging, want er worden zo'n 48 leerkrachten verwacht van 2 scholen, het grootste aantal dat ik tot nog toe gehad heb voor een training.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten