donderdag 13 oktober 2016

Karonga, 2de en 3de dag

Ik heb inmiddels 8 scholen bezocht en kom veel vergelijkbare problemen tegen. Sommige zijn makkelijk op te lossen, andere zorgen er voor dat ik op een andere dag weer terug moet komen (zoals een niet meer werkende iPad, die dus vervangen moet worden). Ik word gelukkig overal met open armen ontvangen en de 2 scholen die tot nog toe geen iPads hadden, zijn inmiddels voorzien. A.s. zondag ga ik beide teams trainen en vanaf maandag gaan we dan beginnen met de registratie van hun leerlingen, zodat ze snel aan de slag kunnen gaan.

Op veel scholen krijg ik de vraag of ik niet de Volunteer in Karonga wil worden en dus hier wil komen wonen, maar dat gaat dus niet gebeuren. Ik voel er weinig voor om de scholen in Dedza en Ntcheu teleur te stellen: ik ben inmiddels al 14 maanden met ze bezig en de contacten verlopen erg prettig (zelfs in Karonga weten ze mij te vinden, zoals vandaag bleek).

Vandaag ook André ontmoet van Stichting FloJa, die hier vlakbij Karonga o.a. een eigen school runnen, waar zo'n 80 kinderen in de leeftijd van 3 t/m 7 jaar kleuter- en basisonderwijs krijgen; ook op het gebied van gezondheidszorg en welzijn en op het gebied van eten en drinken is de Stichting FloJa actief. Paulien en André hebben zo'n 7 maanden geleden Floor en Jan opgevolgd, de oorspronkelijke oprichters van dit project.
Ik ga later deze week een kijkje nemen bij dit project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten