woensdag 4 november 2015

Motorrijles

Vandaag mocht ik dan eindelijk, nadat ik maandag mijn theorie-examen had behaald, van het oefenterrein af en 'on-' en 'off-road' rijden. Vanmorgen een flink aantal kilometers afgelegd, voor een groot deel staand op mijn motorbike, omdat het nogal onstuimige paadjes waren en dan kun je beter niet zitten. We reden soms door erg afgelegen natuurgebieden, soms door dichtbevolkte straatjes. Dus het was een toch waarin ik niet alleen op de weg moest letten, maar ook op 'overstekende geiten en andere beesten, onverwachte bewegingen van (kleine) kinderen en natuurlijk ook verkeer, zoals auto's, fietsers, bussen en vrachtwagens. De meest vreemde ontmoeting was wel met een door 2 mannen gevangen vogel (zie foto) en een aap die ons vanuit de bomen zat te begluren.

   

Ook grappig was het oefenen op een plaatselijk voetbalveldje. Kinderen uit de buurt kwamen op ons lawaai af en stonden de hele tijd te kijken hoe wij daar heuveltje op, heuveltje af reden en de hellingproef moesten uitvoeren. Tijdens de pauze probeerde ik ze op de foto te zetten, maar aangezien sommige kinderen niet bekend zijn met een camera, probeerden ze snel weg te rennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten