woensdag 11 november 2015

Grote ontwikkelingen

Hoewel ik nog nauwelijks van start ben gegaan in mijn eigen district (Dedza), krijg ik er een ander district bij namelijk Ntcheu, zo'n 80 km zuidelijker. Betekent veel en lang reizen want sommige van mijn scholen zijn daardoor plotseling 100 km weg. ...lekker veel scheuren dus op mijn Motorbike en waarschijnlijk soms overnachten in Ntcheu.

Tweede ontwikkeling: volgende week is er een landelijke meeting van alle hulporganisaties die actief zijn in Malawi. Ik ben gevraagd om daar ons project te presenteren samen met de VSO Staff. Aangezien ik ingestemd heb betekent dat dit meteen mijn eerste kans is om de President van Malawi te ontmoeten en misschien wel te spreken.

Ook VSO NL had een verrassing: ze gaan mijn verhaal gebruiken in een mailing om nieuwe Volunteers te werven. Ik krijg natuurlijk wel inspraak in de versie die ze rond gaan sturen en zal weer eens op jacht gaan naar een leuke foto.

Gisteravond overigens geSkyped met studenten in Nederland over Unlocking Talents op initiatief van de Master SEN opleiding van Fontys: een goed idee om hen zo kennis te laten maken met internationalisering en het zal vast nog wel een vervolg gaan krijgen. Het was in elk geval leuk om te doen.

Vandaag een bezoek gebracht aan een kliniek voor een reguliere medische checkup; natuurlijk wel even extra opgelet met het gebruik van naalden, maar in deze privé-kliniek was alles wat gebruikt werd netjes en steriel verpakt, dus dat zal wel goed. Gelukkig met mijn gezondheid ook, hoewel ik wel weer zo'n 5 kilo gewicht kwijt ben. Het zal waarschijnlijk wel veroorzaakt zijn door het enorme vochtverlies tijdens de motorbike-training: het liep soms met straaltjes uit mijn mouwen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten