dinsdag 17 november 2015

Rotstekeningen

In het afgelopen weekend heb ik veel rondgereden met mijn Motorbike (om ervaring op te doen). Zaterdag een toch gemaakt van 130 km over verharde wegen dwars door de bergen. Nu zijn sterke stijgingen of dalingen met haarspeldbochten in een auto al een flinke uitdaging, maar met de motor en kuddes geiten met geitenhoeders op de weg een nog veel grotere uitdaging. Het is in elk geval prima verlopen, zodat ik zondag toe was aan de volgende uitdaging: het rijden op onverharde wegen. In het Chongoni Forest Reserve waren de wegen behoorlijk vervormd door water en modderstromen (hoewel nu wel alles droog was). Doel van de trip was de eeuwenoude rotstekeningen te vinden in een gebied dat inmiddels door Unesco als World Heritage is aangewezen. EĆ©nmaal van de doorgaande weg af was er op enkele geitenhoudertjes na echt niemand meer te bekennen, dus ook niemand die mij de weg kon wijzen... Gelukkig leverde wat rondrijden, 'stoppen bij rotspartijen' en het beklimmen van een aantal heuvels/bergen uiteindelijk 2 plekken op met de beroemde rotstekeningen, hoewel ik bij de rechter foto wel mijn vraagtekens heb over de echtheid: het jaartal 2013 kan betekenen dat ze toen gevonden zijn of misschien wel het jaar waar in ze gemaakt zijn: ze zien er in elk geval nog 'te mooi' uit om al eeuwenoud te zijn (maar ik ben geen deskundige).

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten