zondag 8 januari 2017

New Life Nursery en zwerfkids

Begin december heb ik eindelijk de 'grant' ontvangen van FOMA (Friends of Malawi) om aan de verbeteringen van één van de twee Nursery scholen te gaan werken. Half december ben ik daarom met twee kleuterleidster en de auto van Dominic en Eline naar Lilongwe gereden om allerlei materialen te kopen voor de New Life Nursery school in Dedza. We hadden een hele zaterdag nodig (ook mede dankzij de auto die diverse keren niet wilde starten) om alles te vinden en te kopen. In januari kon er verder gewerkt worden aan het vullen van gaten in de vloer en het maken van buitenspeel materiaal. Op 7 januari waren de schommels en de wipwap zo goed als klaar en konden ze geïnstalleerd worden op het kleine buitenspeelplaatsje van de Nursery School.

   


In de eerste week van januari werd er uiteraard ook weer gewoon voor VSO gewerkt, zoals een bezoek aan Kanyimbo om foto's te maken van de kinderen in de interventie groep: helaas waren bij mijn bezoek in december veel kinderen afwezig geweest en bleken ook op de eerste schooldag van het nieuwe jaar veel kinderen er niet te zijn (regenseizoen!). Daarnaast werden veel scholen bezocht voor de driemaandelijkse datacollectie en werden er sessies bijgewoond van de Special Needs Learners om de leerkrachten te ondersteunen.

Een speciaal verzoek kwam er bovendien uit Amerika van Marcus, een priester die ik in Dedza had ontmoet. Samen hebben wij er voor gezorgd dat enkele zwerfkinderen in Dedza op een boarding school terecht konden en omdat hij teruggereisd was naar de USA, vroeg hij of ik op hun school kon checken of ze waren begonnen. Humphrey (links) en Laurent (rechts) bleken inderdaad op hun school aangekomen te zijn en ik heb hen maar even verwend met wat noodzakelijke spullen, nodig voor hun dagelijkse verzorging.

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten