zondag 6 september 2015

Geen stroom, geen water...

Er gaat hier geen dag voorbij zonder tijdelijke waterafsluiting: vaak is het zelfs de hele dag. Meestal komt er 's avonds weer water uit de kraan, dus dan is het weer alle noodvoorraden bijvullen, geiser aan en we kunnen weer minimaal een dag vooruit. Een ander probleem is het uitvallen van de stroom: aangezien ik hier tot nu toe alleen elektrisch kan koken heb ik 's avonds in elk geval stroom nodig. Ik hoop volgende week een kolenbrander te kopen zodat ik ook voor de stroomproblemen een noodoplossing heb. De stroom gaat er overigens vaak ergens in de loop van de dag af en komt er tot nog toe aan het begin van de avond weer op. 

Ook mijn internetprobleem wordt lamgzaamaan opgelost: het blijkt dat ik met de mobiel die ik speciaal voor Malawi gekocht heb nog niet online kan komen, maar als ik de Sim-kaart overzet naar mijn iPhone het wel lukt. Volgende week, wanneer ik in Lilongwe ben ga ik kijken of ze mijn andere mobiel geschikt kunnen maken voor internettoegang. Ook koop ik dan een dongel voor mijn laptop: heb dit de laatste dagen overigens al geprobeerd met een geleende dongel van een collega. Probleem is echter dat de laptop op de achtergrond allerlei updates binnenhaalt en dan het geld binnen enkele minuten op is, zodat ik eerst weer ergens airtime moet kopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten