maandag 15 augustus 2016

Robinson Crusoe

Gisteren per lokale boot van Nkhata Bay naar Ruarwe gereisd. De boot zou om 8.30 uur vertrokken, maar dat werd natuurlijk bijna twee uur later. De boot werd volgestouwd met goederen en voedsel en een compleet bankstel werd op het dak gezet. De passagiers moesten maar ergens een plaatsje vinden op een paar overgebleven stukjes bank.
..... en zo begon een lange boottocht van een dikke 11 uur naar Zulunkhuni River Lodge vlakbij het dorp Ruarwe. Ik kwam daar om 21.45 uur aan. Ik werd ontvangen door 2 night guards en Philip, een Chinese vrijwilliger die hier 3 maanden heeft gewoond en gewerkt.
Hij wist nog iemand op te trommelen om avondeten voor mij te maken. Daarna mijn bed opgezocht in een eenvoudig Chalet met balkon, uitkijkend over het meer. Een Robinson Crusoe gevoel in een Fred Flintstone omgeving: mijn Chalet is gebouwd op de rotsen en veel delen van de Lodge lijken uitgehouwen rotspartijen.
Mijn uitzicht is prachtig:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten