zondag 7 augustus 2016

Nkhotakota wildlife

Vandaag naar het Nkhotakota Wildlife Reserve geleden, waar ik hartelijk ontvangen werd. In plaats van de 61 Dollar die een 'toerist alleen' normaal zou moeten betalen was ik slechts 17 Dollar kwijt nadat ik verteld had dat ik al bijna een jaar in Malawi woon. Er volgde een wandeling in het reservaat van zo'n 3 uur, maar helaas waren de 500 verhuisde olifanten nog niet losgelaten. Vandaag zouden er nog enkele vanuit Liwonde National Park overgebracht worden en de vanaf volgende week kunnen ze allemaal vrij rondlopen in het reservaat. Ik moest dus genoegen nemen met apen en krokodillen. De parkwacht deed nog haar best voor me om me bij het uitladen van de olifanten te krijgen, maar helaas vertrokken ze te laat hit Liwonde en werden ze pas om 7 uur vanavond in Nkhotakota verwacht: te laat voor mij, want ik moest weer voor het donker terug zijn bij mijn tent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten