maandag 13 juni 2016

Zomba: afscheid van Flip en een tweede bezoek aan het Zomba Plateau

Na een week vol schoolbezoeken in Ntcheu en Blantyre was het dit weekend tijd voor ontspanning... of beter gezegd inspanning: ik heb voor de tweede keer het Zomba Plateau bezocht, waarbij ik tot zo'n 1450 meter hoogte met mijn Motorbike gereden ben en daarna te voet verder gegaan. De start was bij een enorme (aangelegde) dam, waarna het klimmen en dalen geblazen was tot ik na 3 uur lopen de uitzichtpunten (Emperor's View en Queen's View) bereikt had. Ondertussen prachtige bloemen en watervallen tegengekomen.

   


   


Bij de afdaling dacht ik een smal pad te kunnen volgen, die op mijn kaart stond ingetekend: niets was echter minder waar toen na een half uur lopen dit pad plotseling ophield en ik dus de berg opnieuw moest beklimmen. Het geluk was echter met mij, want tijdens mijn hernieuwde afdaling kwam na een minuut of twintig een auto langs (de enige die naar boven was gegaan op die dag) en kreeg ik een lift naar beneden, terug naar het grote stuwmeer en mijn Motorbike.
Daarna snel naar beneden gereden, terug naar Zomba, waar het afscheidsfeest van Flip al in volle gang was. Flip heeft zo'n tweeëneenhalfjaar voor VSO als vrijwilliger gewerkt en heeft veel bereikt met (extra) projecten voor de bewoners en bewakers van de Zomba Prison, zoals het planten van bomen. Hij gaat eind deze week terug naar Nederland en zal Malawi en haar bevolking nog lang in zijn hart meenemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten