vrijdag 19 februari 2016

De eerste trainingen in Ntcheu

Vandaag na twee lange dagen van trainingen in het begin van de avond terug gereden naar Dedza. Ik mag zondag al weer terug voor de volgende reeks trainingen die maandagmiddag begint. 's Ochtends  ben ik bezig met de registratie van de kinderen van de school waarvan de leerkrachten vandaag getraind zijn. Wat die school bijzonder maakt is dat ik elke keer als ik daar kom verwelkomt wordt door een doof meisje: door gebaren te maken kan ze toch een beetje praten met mij en is de taal geen probleem.
Deze school heeft dus ook enkele 'special needs' klassen en de head teacher vroeg mij gisteravond laat of de leerkrachten van deze groepen ook mee mochten doen. Hoewel er binnen mijn budget geen plaats voor was, toch ingestemd: doordat sommige andere uitgaven wat lager uitvallen, is deze keus wel te verantwoorden. Onverwachts dus een tweede school met 'special needs' kinderen binnen mijn districten,  wat ik alleen maar toe kan juichen.
Op mijn terugtocht, tijdens het vallen van de avond nog even een mooie  zonondergang boven Mozambique op de foto kunnen zetten:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten