dinsdag 5 mei 2015

Vrijheid = gelijke kansen

5 Mei: Bevrijdingsdag - Dag van de Vrijheid.
Eén van de dingen waar ik mij voor in wil zetten bij mijn werk in een ontwikkelingsland is dat onderwijs voor iedereen in gelijke mate toegankelijk moet zijn/worden. Jongen of meisje, verschillend ras, verschillend geloof: het moet niet uitmaken. Vrijheid zou voor het onderwijs moeten betekenen: gelijke kansen voor iedereen!


De eerste keer dat ik het in het buitenland voor een klas stond les te geven deed ik dit voor een klas met boeddhistische monnikjes: ik had mijzelf via de directie uitgenodigd om de school te bezoeken en voor ik het wist stond ik een uur lang les te geven over Nederland!
... en zoals je ziet: van gelijke kansen was toen nog geen sprake ...


(originele foto's uit 1998, gemaakt in Thailand)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten