vrijdag 15 mei 2015

Kinyarwanda

Vandaag een eerste kennismaking gehad met 'Kinyarwanda', de officiƫle taal van Rwanda. Het zal nog veel tijd en moeite kosten mij die taal eigen te maken, hoewel het vast makkelijker gaat als ik het vaker om mij heen hoor. Op Youtube kwam ik al een song tegen in het Kinyarwanda, gemaakt door studenten op het TTC waar ik hoogstwaarschijnlijk ga werken (bekijk mijn post op mijn Facebook-pagina als je de video wilt bekijken). Hoewel nog niets 100% zeker is, lijkt het nu toch steeds onwaarschijnlijker te worden dat mijn uitzending naar Rwanda niet meer doorgaat: ik zou aan alle eisen voldoen, waardoor het eigenlijk alleen nog een formaliteit is voor er zekerheid gegeven kan worden. Dus: tijd voor koffie
Ndashaka ikawa (= ik wil koffie).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten