woensdag 20 september 2017

Fighting Bats and Bees

Zoals geschreven duurde de reis naar Gilgel Beles niet 1 maar 2 dagen. Mijn 'huis' bleek een appartement te zijn op de derde verdieping. Deel van een soort flat op het terrein van het college. Donderdag en vrijdag werd er hard gewerkt om mijn appartement in goede staat op te leveren, maar ondanks dat het de bedoeling was dat ik vrijdagavond in zou trekken, bleek dit niet haalbaar. Er volgde dus nog een nachtje hotel.
Zaterdag aan het eind van de ochtend was 'alles klaar' en vertrok de VSO-staf. Helaas bleek al snel in de loop van de dag dat niet 'alles klaar' was: geen warm water en licht in de badkamer, lichtschakelaars die niet werkten, etc. Ook is er geen koelkast en kan ik alleen elektrisch koken. Dat laatste leverde al vrij snel een groot probleem op, want vanaf zondagmiddag was er 50 uur aaneengesloten geen stroom!

Tijdens mijn eerste dagen hier ben ik al meteen mee gaan lopen met Jan en Ann, de twee andere VSO-volunteers die hier al een half jaar in hetzelfde project werken: inmiddels dus een paar scholen bezocht en een workshop meegemaakt. De scholen, net als het college, zijn overigens nog niet begonnen met lesgeven, maar er is genoeg ander werk voor ons te doen, aangezien we bij twee scholen een lokaal bij laten bouwen voor de O-class (peuters).

Een 'zoveelste' verrassing voor mij is/was, dat ik geacht wordt het 'Higher Diplom' programma vorm te gaan geven hier op het college. Een flinke klus waarin ik o.a. 2x per week college dien te geven aan een groep 'teacher educators'.

Een andere 'fijne verrassing' zijn de 'bees and bats': de bijenplaag in mijn slaapkamer heb ik inmiddels kunnen bestrijden, maar van de drie aangetroffen vleermuizen in mijn huis heb ik er nog maar 1 uit kunnen schakelen - the battle continues ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten